Agnieszka Sozańska
• Analiza porównawcza preludiów Karola Szymanowskiego (op. 1), Fryderyka Chopina (op. 28) oraz Aleksandra Skriabina (op. 11) (s. 4–31)
A comparative analysis of the preludes by Karol Szymanowski (op.1), Frederick Chopin (op.24) and Alexander Scriabin (p.11). The problems of harmony, syntax, form and style
Justyna Rusnok
• Aria de Passione Ludwika Maadera. Sylwetka kompozytora w świetle zachowanych źródeł i literatury przedmiotu (s.32–45)
The Aria de Passione by Ludwik Maader. The figure of composer in view of extant extant sources and subject literature
Róża Różańska
• Wilk w owczej skórze? Bohaterowie lub/i nikczemnicy obojga płci w operach G.F. Händla na przykładzie postaci Kserksesa, Polinessa, Grimoalda, Alciny i Tolomea (s. 46–97)
The wolf in sheep's clothing? Heroes or/and villains both sexes in G. F. Handel's operas illustrated by characters of Xerxes, Polinesso, Grimoaldo, Alcina and Tolomeo
Katarzyna Babulewicz
• Muzyka w Cudzoziemce Marii Kuncewiczowej (s. 98–117)
The music in The Stranger by Maria Kuncewiczowa