Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Issue 31 (4/2016)

Ievgeniia Lazarevych

• Zachodnia i wschodnia tradycja wykonawcza śpiewu sakralnego: aspekt estetyczny (s. 6–22)
  Western and Oriental vocal performing tradition: the aesthetic aspect

Debora Justyna Wiąckiewicz (OSB)

• Personifikacje cnót w dramacie liturgicznym Ordo Virtutum Hildegardy z Bingen i na romańskich kolumnach kościoła św. Trójcy w Strzelnie (s. 24–56)
  Personification of virtues in liturgical drama Ordo Virtutum by Hildegard of Bingen and on the Romanesque columns of the St. Trinity Church in Strzelno

Łukasz Kraj

• Dwa Źródła Aretuzy. Semantyka, literackie właściwości i funkcjonowanie aspektów kompozycji Karola Szymanowskiego w sonecie Jarosława Iwaszkiewicza (s. 58–76)
  Two Fountains of Arethusa. Semantics, literary qualities, and functioning of aspects of Karol Szymanowski’s composition in Jarosław Iwaszkiewicz’s sonnet

Weronika Sucharska

• Awangardowe techniki kompozytorskie w Trzech diagramach na flet solo Henryka Mikołaja Góreckiego (s. 78–99)
  Avant-garde compositional techniques in Three diagrams for solo flute by Henryk Mikołaj Górecki

Maryla Zając

• Od elektronicznej muzyki do elektronicznego obrazu. Exposition of Music – Electronic Television Nam June Paika (s. 100–117)
  From electronic music to electronic image. Nam June Paik’s Exposition of Music – Electronic Television

Barnaba Matusz

• Przekształcanie wzorców w muzyce rockowej – przypadek No Fun zespołu The Stooges (s. 118–134)
  Transformations of models in rock music – the case of No Fun by The Stooges 

Patryk Mamczur

• Co począć z Beatlesami? Metodologia muzykologii wobec muzyki rockowej (s. 136–164)
  What shall we do with The Beatles? Methodology of musicology and rock music

 

OTHER

• Contents

• Editorial page

• Bionotes