Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Issue 33 (2/2017) PL | ENG

Marek Bebak

 Próba rekonstrukcji pierwotnego tekstu słownego w koncercie Mutetta super Nicolai Solemnia Franciszka Liliusa (s. 5–23)

 An Attempt to Reconstruct the Original Lyrics of the Concerto Mutetta super Nicolai Solemnia by Franciszek Lilius (s. 4-23)

Andrzej Edward Godek

Requiem na jeden głos… f-moll ks. Hieronima Feichta w świetle jego twórczości mszalnej oraz repertuaru Chóru Stradomskiego (s. 25–42)

 Requiem Mass by Hieronim Feicht in the Context of His Mass Compositions and the Repertoire of the Stradomski Choir (s. 24–42)

Anna Al-Araj

 Pieśniowe interpretacje wybranych wierszy Paula Verlaine’a. Analiza porównawcza utworów Ireny Wieniawskiej oraz Gabriela Faurégo, Claude’a Debussy’ego i Maurice’a Ravela (s. 43–75)

 Musical Interpretation of the Selected Poems by Paul Verlaine. Analysis of Irena Wieniawska’s Songs in the Comparison to the Compositions by Fauré, Debussy, and Ravel (s. 43–76)

Karolina Dąbek

 Sonet VIII Williama Szekspira w pieśniach Dymitra Kabalewskiego, Igora Strawińskiego i Pawła Mykietyna (s. 77–99)

 Sonnet VIII by William Shakespeare in Songs of Kabalevsky, Stravinsky and Mykietyn (s. 77–99)

Monika Lech

 Pierre’a Schaeffera próba stworzenia metody analizy muzyki elektroakustycznej (s. 101–124)

 Pierre Schaeffer’s Attempt to Create a Method of Electro-acoustic Music Analysis (s. 100–123)

 

OTHER

• Table of Contents PL | ENG

• Editorial page PL | ENG

• Bionotes PL | ENG

 

Nested Portlets Nested Portlets

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display