Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Issue 39 (4/2018) PL | ENG

Aleksandra Wróblewska

Samuel Besler (1574–1625) – zarys życia i twórczości (s. 5–19)

 Samuel Besler (1574–1625): The Introduction to Life and Art (s. 5–19)

Jadwiga Jęcz

 Komandor w operze. Konteksty (s. 21–38)

 Commander in Opera: Contexts (s. 21–39)

Miłosz Bazelak

 Retoryka muzyczna baroku na przykładzie Psalmu XIII op. 27 Johannesa Brahmsa (s. 39–54)

 The Musical Rhetoric of the Baroque on the Example of Johannes Brahms’ Psalm XIII Op. 27 (s. 41–57)

Zuzanna Daniec

 „Zmyślnie wykoncypowana, postmodernistyczna zabawka”. Muzyka Pawła Mykietyna wobec kategorii postmodernizmu i konstruktywizmu na przykładzie III Symfonii na alt i orkiestrę (s. 55–78)

 “Cleverly Devised, Postmodern Toy”: Paweł Mykietyn’s Music in the Category of Postmodernism and Constructivism on the Example of III Symphony for Alto and Orchestra (s. 59–85)

Anna Piecuch

 Muzyka w marketingu politycznym na przykładzie polskich kampanii prezydenckich (1995–2015) (s. 79–104)

 Music in the Political Marketing on the Example of Polish Presidential Campaigns (1995–2015) (s. 87–113)

 

OTHER

• Contents PL | ENG

• Editorial page PL | ENG

• Bionotes PL | ENG