Alicja Rozwadowska
Francuska waltornistyka a adaptacja mechanizmów wentylowych w XIX wieku (s. 5–24)
Wojciech Gurgul
Adam Franciszek Epler (1902–1940) – zapomniany muzyk międzywojennego Lwowa (s. 25–60)
Adam Franciszek Epler (1902–1940): A Forgotten Musician of Interwar Lviv (s. 23–58)Martyna Krymska
Sinfonietta na orkiestrę smyczkową Weroniki Ratusińskiej w kontekście problematyki (pod)gatunkowej (s. 61–86)
Sinfonietta for String Orchestra by Weronika Ratusińska in the Context of the Issue of (Sub)Genre (s. 59–84)Mika Olchowik
Uchwycić ulotne: Analiza For a Drummer George’a Brechta oczami wykonawcy (s. 87–108)
Capturing Ephemerality: George Brecht’s For a Drummer from the Perspective of a Performer (s. 85–104)Angelika Tracz
Płeć w muzyce tradycyjnej – przegląd nowych wyzwań badawczych etnomuzykologii polskiej XXI wieku (s. 109–126)
Gender in Traditional Music: An Overview of the New Challenges Related to Polish Ethnomusicology in the 21st Century (s. 105–120)Annika Mikołajko
Bones (kości) i concertina – instrumentarium żeglarskie, które przetrwało przez wieki (s. 127–142)
Bones and Concertina: The Sailors’ Instruments that Have Survived Over the Centurie (s. 121–138)
OTHER
• Editorial page ENG
• Bionotes PL