Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Issue 45 (2/2020) PL | ENG

Alicja Rozwadowska

 Francuska waltornistyka a adaptacja mechanizmów wentylowych w XIX wieku (s. 5–24)

 The French Art of the Natural Horn Playing and the Adaptation of Valve Mechanisms in the 19th Century (s. 5–22)

Wojciech Gurgul

Adam Franciszek Epler (1902–1940) – zapomniany muzyk międzywojennego Lwowa (s. 25–60)

 Adam Franciszek Epler (1902–1940): A Forgotten Musician of Interwar Lviv (s. 23–58)

Martyna Krymska

Sinfonietta na orkiestrę smyczkową Weroniki Ratusińskiej w kontekście problematyki (pod)gatunkowej (s. 61–86)

 Sinfonietta for String Orchestra by Weronika Ratusińska in the Context of the Issue of (Sub)Genre (s. 59–84)

Mika Olchowik

Uchwycić ulotne: Analiza For a Drummer George’a Brechta oczami wykonawcy (s. 87–108)

 Capturing Ephemerality: George Brecht’s For a Drummer from the Perspective of a Performer (s. 85–104)

Angelika Tracz

Płeć w muzyce tradycyjnej – przegląd nowych wyzwań badawczych etnomuzykologii polskiej XXI wieku (s. 109–126)

 Gender in Traditional Music: An Overview of the New Challenges Related to Polish Ethnomusicology in the 21st Century (s. 105–120)

Annika Mikołajko

Bones (kości) i concertina – instrumentarium żeglarskie, które przetrwało przez wieki (s. 127–142)

 Bones and Concertina: The Sailors’ Instruments that Have Survived Over the Centurie (s. 121–138)

 

OTHER

• Contents PL | ENG

• Editorial page ENG

• Bionotes PL

 

Download the full issue ENG

Nested Portlets Nested Portlets

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display