Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Navigation Navigation

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Web Content Display Web Content Display

Issue 53 (2/2022)

Anna Rusin

• Odgłosy karnawału – muzyczny język Le Carnaval d’Aix op. 83b Dariusa Milhauda (s. 5–31)
  Sounds of Carnival: The Musical Language of Le Carnaval d’Aix op. 83b by Darius Milhaud

Monika Woźniak

• Utwory klawesynowe Weroniki Ratusińskiej-Zamuszko – między przeszłością a współczesnością (s. 33–58)
  Works for Harpsichord by Weronika Ratusińska-Zamuszko — Between the Past and the Present

Zuzanna Ziarnowska

• Wizje Apokalipsy w muzyce XX wieku (Olivier Messiaen, George Crumb, Bernadetta Matuszczak, Aleksander Lasoń) (s. 59–72)
  Visions of the Apocalypse in 20th-century Music (Olivier Messiaen, George Crumb, Bernadetta Matuszczak, Aleksander Lasoń)

Patrycja Sznajder

• Music for Nine Post Cards jako przykład kankyo ongaku, czyli „muzyki unoszącej się w powietrzu jak dym” (s. 73–91)
  Music for Nine Post Cards as an Example of Kankyo Ongaku i.e ‘Music that Floats in the Air Like a Smoke’

Kamil Czerwiński

• Nieznane fugi z rękopisu L 1636 Biblioteki Diecezjalnej w Sandomierzu (s. 93–124)
  Unknown Fugues from the Manuscript L 1636 of The Diocesan Library in Sandomierz

 

OTHER

• Contents

• Editorial page

Bionotes

 

Download the full issue