Michał S. Sołtysik
Topika w muzyce – definicje, historia, znaczenie (s. 5–26)
Topics in Music – Definitions, History, and Meanings (s. 5–23)Joanna Solecka
Ewa Chamczyk
Pojedynki dźwiękiem pisane. Pietro Antonio Locatelli versus Jean-Marie Leclair (s. 71–104)
Duels in Sound: Pietro Antonio Locatelli vs Jean-Marie Leclair (s. 69–102)
Karol Rzepecki
Recepcja twórczości Józefa Wieniawskiego w świetle XIX-wiecznego piśmiennictwa – przegląd źródeł (s. 105–139)
The Reception of Józef Wieniawski’s Works in the Light of Nineteenth-Century Writings – A Survey of Sources (s. 103–137)
Agata Czemerys
Historia zaklęta w dźwięki – weryzm historyczny w I Medici Ruggera Leoncavalla (s. 141–156)
History Enchanted in Music – Historical Verism in Ruggero Leoncavallo’s I Medici (s. 139–155)
Paulina Zgliniecka-Hojda
ahat ilī – siostra bogów Olgi Tokarczuk i Aleksandra Nowaka. Od powieści do operowego libretta (s. 157–176)
ahat ilī – Sister of Gods by Olga Tokarczuk and Aleksander Nowak: From the Novel to the Operatic Libretto (s. 157–176)
Karolina Dąbek
Metafora ruchu i jej urzeczywistnienie w muzyce przestrzennej XX wieku (s. 177–196)
The Metaphor of Movement and Its Materialisation in Twentieth-Century Spatial Music (s. 177–195)
Antonina Wiatr
Koncerty symfoniczne żydowskiej orkiestry w getcie łódzkim w czasie drugiej wojny światowej (s. 197–213)
Concerts of the Jewish Orchestra in the Łódź Ghetto during the Second World War (s. 197–213)
Luiza Zapiór
Paulina Tworko
Fizjologia i ergonomia gry na fortepianie (s. 229-254)
Physiology and Ergonomics of Piano Playing (s. 229–253)
POZOSTAŁE
• Strona tytułowa i redakcyjna PL | ENG