Iwona Sowińska-Fruhtrunk
• Doświadczenie Zagłady w Ocalałym z Warszawy op. 46 Arnolda Schönberga: geneza, dzieło, interpretacja (s. 4–30)
The Holocaust Experience in Arnold Schoenberg’s A Survivor from Warsaw’ Op. 46: Origins, Work, Interpretation
Maryla Zając
• Spór o The Death of Klinghoffer Johna Adamsa. Opera w opinii krytyków muzycznych (s. 31–51)
The dispute about The Death of Klinghoffer by John Adams. The opera in the opinion of music critics
Agnieszka Lakner
• The Metropolitan Opera jako wiodący producent spektakli operowych. Strategia kreowania marki the Met (s. 52–69)
The Metropolitan Opera as a leading producer of opera. The strategy of creating a Met brand
Wojciech Karasiński
• Na styku epok. Porównanie warsztatu twórczego Josepha Riepla i Marcina Józefa Żebrowskiego na przykładzie utworów pro processione (s. 70–91)
At the turn of the eras. A comparison of the compositional technique of Joseph Riepel and Marcin Józef Żebrowski based on the pro processione pieces
Miłosz Kula
• Stan zachowania rękopisów symfonii Carla Dittersa von Dittersdorfa w Polsce – rekonesans (s. 92–119)
The Condition of the Carl Ditters von Dittersdorf’s Manuscripts in Poland – Reconnaissance
Róża Różańska
• "Angels and Men' assisted by this Art, May Sing together, though they Dwell apart" – angielskie antologie świeckiej i religijnej muzyki wokalnej z drugiej połowy XVII wieku w kolekcji Biblioteki Jagiellońskiej (s. 120–138)
“Angels and Men’ assisted by this Art, May Sing together, though they Dwell apart” – early English prints of court ayres and sacred songs from the second half of the seventeenth century kept in the Jagiellonian Library
Alicja Ryczkowska
• Mechanizmy oddziaływania muzyki na procesy fizjologiczne i emocjonalne słuchacza (s. 139–155)
The mechanisms of musical influence on physiological and emotional processes of a listener
POZOSTAŁE
Pobierz cały numer