Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Numer 30 (3/2016) ENG

Martina Hanáková, Itzana Dobbelaere, Hélène Sechehaye

• The sersera of the guembri: anthropological approach to the device in the context of Gnawa diasporas in Brussels and Morocco (s. 7–27)

Neda Kolić

• The Sound of Yellow: Kandinsky’s yellow colour in von Hartmann’s and Schnittke’s music (s. 29–45)

Marija Simonović

• The phenomenon of reciprocal mirroring of Bachelard’s study L’eau et les rêves:essai sur l’imagination de la matière, Debussy’s Des pas sur la neige and Thaulow’s La Rivière Simoa en hiver (s. 47–60)

Marlene Priller

• An examination of Clara Schumann’s musical salons and the research problems that occurred (s. 61–74)

Shorena Metreveli

• The musical and liturgical aspects of the great feasts of the Church services inserted in the Great Lent (s. 75–87)

Dominika Micał

• Rhetorical figures and rhetorical strategies in The Minotaur by Harrison Birtwistle (s. 89–113)

Marek Dolewka

• Silence as a symbol of death in the reflection of Gisèle Brelet and Tōru Takemitsu (s. 115–128)

 

POZOSTAŁE

• Spis treści

• Strona redakcyjna

Wstęp

• Noty o autorach