Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Numer 34 (3/2017) ENG

Federico Marsico

A Queer Approach to the Classical Myth of Phaedra in Music (s. 7–28)

Marta Beszterda

• At the Intersection of Musical Culture and Historical Legacy: Feminist Musicology in Poland (s. 29–50)

Barbora Kubečková

• Zdeněk Fibich (1850–1900) and his Songs to Goethe: Forgotten Settings? (s. 51–73)

Clare Wilson

• From the Inside Out: An Analytical Perspective of André Caplet’s Harmonic Evolution Through Selected Mélodies, 1915-1925 (s. 75–95)

Nana Katsia

• The Modification of the Genre of Mystery Play in the Wagner’s, Schoenberg’s and Messiaen’s Compositions (s. 97–113)

Michał Jaczyński

• The Presence of Jewish Music in the Musical Life of Interwar Prague (s. 115–133)

Sylwia Jakubczyk-Ślęczka

• Musical Life of the Jewish Community in Interwar Galicia. The Problem of Identity of Jewish Musicians (s. 135–157)

Katarzyna Lidia Babulewicz

• Contemporary Music Publishing for Children in Poland (s. 159–174)

 

POZOSTAŁE

• Spis treści

• Strona redakcyjna

• Noty o autorach